Zvládání emocí v náročných situacích


Emoce nás provází na každém kroku a výraznou měrou ovlivňují kvalitu života osobního i pracovního. V případě, že jich umíme vhodně využít, mohou být skvělým ukazatelem směru, ulehčovat rozhodování a zefektivnit komunikaci. V pracovním prostředí nejčastěji vnímáme tyto emoce v konfliktních situacích, při prezentacích či při vyjednávání.
  • Absolvent kurzu bude schopen pojmenovat, rozumět a efektivně využít svých emocí vznikajících v náročných situacích a to konstruktivní formou.
  • Absolvent kurzu se naučí ovlivňovat exprese emocí - bude znát techniky usměrnění a zpracování emocí do společensky přijímané formy. Rozšíří si repertoár strategií jejich účinného zvládání. Bude znát možnosti jejich řízení tak, aby nevznikaly destruktivní konflikty.
  • Zároveň bude umět pracovat s jejich obsahem - osvětlí si vnitřní příčiny a přijme zodpovědnost za prožívané emoce.
  • Celkově se naučí lépe zvládat své emoce v zátěžových situacích.

Manažerům středních a vyšších pozic, projektovým manažerům, všem členům pracovních týmů, kteří se chtějí vyvarovat destruktivní komunikace a porozumět lépe svému prožívání a efektivně zvládat náročné situace na pracovišti.

Emoce v náročných situacích

  • porozumění emocím v náročných situacích - jejich vliv na psychiku,
  • souhrn negativně prožívaných emocí nejen na pracovišti,
  • příčiny agrese, vzteku, strachu, stresu (frustrace, ztráta kontroly, projevy neúcty, nespravedlnost, ohrožení sebeúcty),
  • naše hodnotová přesvědčení, kdo a co v nás vyvolává negativní emoce,
  • osobnostní návyky a mýty o hněvu.

Emoce a komunikace

  • vnímání pocitů a jejich popis,
  • včasné rozpoznání vzniku negativně vnímaných emocí - autodiagnostika hněvu, zlosti, stresu,
  • exploze a imploze emocí a jejich následky v komunikaci.

Zvládání emocí v náročných situacích

  • zodpovědnost za vnímání a vyjadřování emocí,
  • oddělení emoce a způsobu její exprese,
  • tvořivé řešení krizových situací,
  • nevhodné projevy - devalvace, spirála agresivity,
  • oprávněný a neoprávněný hněv,
  • pasivní agrese,
  • zvládání emocí ve specifických pracovních situacích.

Praxe zvládání negativních emocí

  • možnosti, jak zvládat negativní emoce při konfliktu, vyjednávání a prezentacích,
  • pravidla zvládání hněvu a zlosti,
  • vyjadřování našich potřeb,
  • 5 kroků boje s vlastním hněvem a zlostí,
  • první pomoc při výbuchu vzteku a agresivity,
  • zásady při setkání s agresorem - jak čelit hněvu druhých,
  • odpuštění,
  • mind setting - změna mentálních návyků,
  • zásobárna a nácvik zklidnění,
  • konstruktivní využití energie - jak tvořivě zvládat hněv a zlost.

Interaktivní výklad s diskuzí, autodiagnostické testy, cvičení, modelové situace, skupinová práce, tréninky a nácviky.

  • prezence 8.45-9.00 hod.,
  • program 9.00-16.00 hod.





Místo konání:Praha
Dny:1
Termín:24.10.2019-24.10.2019
Kat. číslo:190287
Cena bez DPH:3900.00
Cena s DPH:4719.00
Vybrat tento termín
Počet účastníků

Top kurzy


Esc
Oblíbené kurzy
Naposledy navštívené