Inovativní vzdělávání
a poradenství

Mindfulness


Mindfulness - česky všímavost - je technika, při které zaměřujeme svoji pozornost na současnost - na "tady a teď" bez vynášení soudů a hodnocení. Jedná se o jemné úsilí či vědomou péče o to, co doopravdy v přítomnosti prožíváme. Učí nás vidět věci takové, jaké jsou bez domněnek a automatických negativních myšlenek. Pomáhá nám být ukotvení - "nebýt tolik v hlavě", ale všímat si komplexně sebe sama a dostat se do kontaktu s celou svojí osobností a prožíváním. Celkovým efektem je snížení stresu a s ním spojených somatických reakcí či nemocí. Napomáhá nám vést vědomý život, zvyšuje emocionální odolnost, posiluje imunitní systém a zlepšuje náladu. Je také vhodný pro osoby, které mají problémy s roztěkaností, nepozorností, nedokážou se plně soustředit a jejich myšlenky lítají tam a zpět a generují tím nelibé emoce. Učí nás využívat smysly a všímat si konkrétního prožitku, ať už je jakýkoliv.
  • Pochopit principy: vnímání - cítění - myšlení.
  • Osvojit si praktické techniky podporující bytí v přítomnosti.
  • Uvědomit si vlivy hodnocení a porovnávání na prožívání.
  • Naučit se být všímavým pozorovatelem.
  • Snížit míru stresu.
  • Podpořit vědomou pozornost.

Pro všechny, kdo chtějí zapracovat na zklidnění, koncentraci, vědomém životě, snížit stres, úzkosti, rozlady. Ve velké míře může pomoci hlavně těm, kdo:

  • neumějí "vypnout",
  • dělá jim obtíže se soustředit,
  • myšlenkami jsou stále v minulosti či budoucnosti a málokdy opravdu "teď a tady",
  • prožívají často anticipační úzkosti ("co kdyby..."),
  • jsou kolegy označování často jako "duchem nepřítomni",
  • moc myslí a málo umí být,
  • nezvládají náročné situace, propadají stresu a nelibým emocím,
  • často jedou na "autopilota",
  • bývají dlouhodobě nespokojeni se svým životem, neumí se radovat.

  • Úvod - představení účastníků, lektora a obsahu kurzu
  • Teorie Mindfulness - historie, aplikace, efekt, možnosti
  • Vědomý x nevědomý život
  • Techniky práce s dechem
  • Techniky pozorování myšlenek
  • Techniky práce s hodnocením
  • Techniky vnímání a ukotvování se v těle
  • Rady a doporučení pro další praxi
  • Sebereflexe účastníků a tvorba rozvojového plánu

Interaktivní výklad s diskuzí, praktická cvičení, příklady, praktiky mindfulness.

Online:

  • 2 + 2 + 2 hodiny

Prezenční:

  • prezence 8.45-9.00 hod.,
  • program 9.00-16.00 hod.




Upozornění


Omlouváme se, ale všechny termíny konání tohoto kurzu již pravděpodobně proběhly.

V současné době není vypsán žádný další termín.

V případě zájmu o realizaci tohoto tématu prosím kontaktujte naše Zákaznické centrum na tel.: 226 006 300 nebo nám napište.

Nalezneme s Vámi řešení.

Děkujeme.

Počet účastníků

Esc
Oblíbené kurzy
Naposledy navštívené