Gradua-CEGOS, s.r.o.
Vzdělávání Gradua


Nákupčí profesionál

Kvalifikovaný nákup je soubor operací, které zahrnují činnosti spojené se vznikem potřeby interního zákazníka, až po podpis smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím. Tyto činnosti může úspěšně zvládnout jen všestranně připravený a dostatečně vzdělaný nákupčí.

Cíle

  • Naučit se stanovit roli a pozici nákupu v podniku.
  • Umět určit interní potřebu z hlediska množství, kvality, ceny a času dodávky.
  • Zdokonalit se ve schopnosti vyhledávat a vybrat nejvhodnější dodavatele.
  • Naučit se posoudit úroveň a výkonnost nákupu.
  • Zdokonalit se ve vyjednávacích dovednostech.
  • Umět zvolit optimální strategii, organizaci a procesy nákupu.
  • Seznámit se s aplikací moderních metod řízení zásob.
  • Být obeznámen s nejnovějším zněním a aplikací obchodního zákoníku a celních zákonů.

Určeno

Pracovníkům v nákupních odděleních, samostatným nákupčím a pracovníkům dalších útvarů, kteří jsou pověřeni nákupem.

Obsah

Nákupní proces - jeho průběh a řízení

  • firma a nákup,
  • makroproces nákupu.

Organizace nákupního útvaru:

  • začlenění, kompetence, role,
  • de/centarlizace činností, středisko sdílených služeb,
  • spolupráce s interními útvary.

Strategické, taktické a operativní řízení nákupních činností

  • analytická činnost, potřeby firmy x možnosti trhů,
  • management informací, Make or Buy,
  • nákupní strategie,
  • taktický plán - quick x zevrubné plánování, účast nákupu,
  • správa nákupního portfolia, diferenciace,
  • správa dodavatelů, zařazování a vyřazování, vztahy - Jak spolu lidé hrají I.,
  • výběrová řízení a vyjednávání - Jak spolu lidé hrají II.,
  • správa kontaktů, vyváženost, milníky, změny podmínek,
  • plánování zásob a dodávek,
  • zpracování požadavku - od objednávky přes expediting po zaplacení.

Reporting

Zvyšování efektivity, zlepšování

Strategické, taktické, operativní nástroje a metody v nákupu

  • MIS - marketingový/manažerský informační systém,
  • nástroje situační analýzy: Pareto, ABC, RRS, Portfolio, 5-sil, VRIO, SLEPT,
  • nástroje category managementu, organizace práce v nákupní skupině (CM),
  • nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli - SRM,
  • nástroje pro plán a rozpočtování,
  • demand management, (DTC, D4S, TCO),
  • řízení rizik, kontrolní nástroje: Compliance & Whisteblowers & Transparency,
  • scénáře pro kvalifikaci, výběr a hodnocení dodavatelů, kritéria,
  • projektové řízení, řízení změny, multioborová konektivita, nákupní brief,
  • SW podpora nákupu - ERP, řešení e-Prokurementu: E2E, e-Sourcing, e-aukce, P2P, řízení dokumentů,
  • komunikační dovednosti, zbožíznalectví a vzdělávání se v nákupu,
  • směrnice nákupu, ISO v nákupu.

Řízení zásob v nákupu

  • klasifikace zásob,
  • zásoba v čase,
  • Bod rozpojení,
  • modely řízení zásob,
  • druhy poptávky,
  • analýzy pro řízení zásob,
  • pojistná zásoba ? její úloha,
  • TOC a řízení zásob.

Dodavatelé - výběr, kvalifikace, hodnocení, komunikace

  • kvalifikace dodavatelů,
  • metody a nástroje hodnocení dodavatelů,
  • komunikace a spolupráce s dodavateli,
  • průzkumy trhu, databázové zdroje, elektronická tržiště,
  • IT nástroje pro správu dodavatelů.

Controlling nákupu a řízení výkonnosti nákupu

  • proč měříme výkonnost nákupu,
  • základní principy měření výkonnosti nákupu,
  • zásady nastavení KPI pro nákup,
  • nejčastější KPI pro nákup.

Vyjednávání v nákupu

  • fáze vyjednávání,
  • klíčová role přípravy vyjednávání,
  • osobnostní typy ve vyjednávání,
  • strategie vyjednávání pro různé situace,
  • strategie pro zablokovaná vyjednávání,
  • vyjednávání s monopolními a dominantními dodavateli,
  • uzavírací techniky,
  • praktický trénink vyjednávání.

Nákup a právo

  • základní ustanovení občanského zákoníku o uzavírání smluv,
  • odpovědnost vedoucích zaměstnanců za uzavřenou smlouvu (včetně důsledků překročení kompetencí),
  • speciální zákonná pravidla pro smlouvy o nákupu, subdodávkách, poskytnutí služeb,
  • povinnosti prodávajícího a kupujícího,
  • reklamace/odpovědnost za vady,
  • praktické vychytávky (výhrada vlastnictví, zajištění nároků kupujícího, insolvenční doložka),
  • nákup zboží s mezinárodním prvkem (Vídeňská úmluva, Úmluva CMR, doložky INCOTERMS),
  • řešení sporů.

Celní administrativa

  • elektronické celní řízení, celní režimy, celní sazebník EU, TARIC EU a způsoby výpočtu dovozních poplatků,
  • dodací podmínky v mezinárodním obchodě - INCOTERMS,
  • statistický systém sledování pohybu zboží mezi členskými státy EU - INTRASTAT.

Účastník má možnost zvolit jednu z variant ukončení kurzu a získat:

a) Osvědčení o absolvování kurzu

27 400 Kč (bez DPH), 33 154 Kč (včetně 21 % DPH)

3 x 2 dny

 b) Certifikát Gradua-CEGOS

Po absolvování kurzu se účastník přihlásí k závěrečné certifikační zkoušce, jejíž podmínkou je zpracování a obhájení písemné práce. Po úspěšné obhajobě získá účastník "Certifikát Gradua-CEGOS".

Cena za zkoušku

4 000 Kč (bez DPH), 4 840 Kč (včetně 21 % DPH)

Variabilní symbol závěrečné certifikační zkoušky je 191020.

Metodika

Interaktivní výklad s diskuzí, případové studie, příklady.

Harmonogram

  • prezence 8.45-9.00 hod.,
  • program 9.00-16.00 hod.

Manažer kurzu

Bohuslava Fejtová
Telefon: 226 006 308
E-mail: bfejtova@gradua.cz






Přihláška

Místo konání:Praha
Dny:6
Termín:25.04.2019-26.04.2019
13.05.2019-14.05.2019
06.06.2019-07.06.2019
Kat. číslo:191001
Cena s DPH 21%:33154.00
Vybrat tento termín
Místo konání:Praha
Dny:6
Termín:24.10.2019-25.10.2019
12.11.2019-13.11.2019
26.11.2019-27.11.2019
Kat. číslo:191002
Cena s DPH 21%:33154.00
Vybrat tento termín
Počet účastníků