Kvalita v logistice v praxi
Kurz poskytne pracovníkům útvarů logistiky a řízení kvality nejnovější informace o přístupech k zajišťování kvality logistiky při využití procesních modelů ISO 9000. Součástí kurzu jsou rovněž praktické zkušenosti a doporučení lektora působícího jako poradce v oboru logistiky v řadě našich podniků.
Cíle
- Na základě získaných informací budou absolventi kurzu schopni zvyšovat kvalitu práce útvarů logistiky, řízení kvality a dodavatelů služeb za účelem maximálního uspokojení potřeb zákazníků.
Určeno
Vedoucím pracovníkům z oblasti logistiky. Pracovníkům zodpovědným za nákup, zásobování a distribuci. Zásobovačům pověřeným sledováním kvality.
Obsah
Kvalita v logistice, přístupy a metody
- pojem KVALITA,
- jak využívat v logistických procesech metodu FMEA - Analýza vzniku vad a jejich následků,
- matice priorit jako nástroj pro zajišťování kvality,
- přehled 7 základních nástrojů kvality a možnosti jejich aplikace v logistických činnostech.
Základní faktory kvality logistiky, procesní přístup, úrovně kvality
- jak přispívá logistika k tvorbě a řízení kvality,
- jak využívat metodu SIPOC při řízení kvality v logistice,
- co je to mapování toku hodnoty.
Interní vztahy "dodavatel-klient", prvky kvality
Normy ISO řady 9000
Plánování kvality v logistice
Hodnocení a procesy zlepšování
- systémy neustálého zlepšování - Kaizen,
- provádění auditů kvality v logistických procesech.
Měření kvality na výstupu - pohled zákazníka
- metoda dotazování, úskalí volby vhodných otázek a vyhodnocení,
- mystery shopping,
- benchmarking s jinými firmami v oboru.
Metodika
Interaktivní výklad, příklady z praxe.
Harmonogram
- prezence 8.45-9.00 hod.,
- program 9.00-16.00 hod.
Ke stažení
- Kvalita v logistice v praxi (118.067KB)