Gradua-CEGOS, s.r.o.
Vzdělávání Gradua


Vedení personální agendy v praxi

Správné vedení personální agendy vyžaduje dobrou znalost a orientaci v platné právní úpravě. Náš kurz naučí účastníky profesionálně zpracovávat personální agendu a být schopen rozpoznat rizika při vedení této agendy.

Cíle

Absolvent kurzu:

  • získá přehled pro zpracování dokumentů v oblasti personální agendy na základě platné právní úpravy,
  • zorientuje se v problematice ochrany osobních údajů v pracovněprávních vztazích,
  • naučí se profesionálně zpracovávat personální agendu zaměstnanců,
  • bude schopen rozpoznat rizika při vedení zaměstnaneckých agend.

Určeno

Personalistům, zaměstnancům personálního oddělení a všem, kteří ve firmě zodpovídají za vedení personální agendy.

Obsah

Vymezení právní úpravy

  • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce,
  • Zákon č. 435/2004 Sb., zákon o zaměstnanosti,
  • Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů,
  • Zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce.

Personální spis zaměstnance

  • Osobní údaje: žádost uchazeče o zaměstnání, životopis, osobní dotazník, zápočtový list od předcházejícího zaměstnavatele, doklady o dosaženém vzdělání a doklady o dalším vzdělání či profesní způsobilosti, změny v osobních údajích
  • Informační povinnost zaměstnavatele před vznikem pracovního poměru zaměstnance podle § 31 ZP
  • Vyjádření lékaře ke zdravotní způsobilosti zaměstnance
  • Smlouvy zakládající pracovněprávní vztah: pracovní smlouva, její změna a dodatky; pracovní náplň/popis pracovního místa, manažerská smlouva, konkurenční doložka, dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti
  • Další smluvní ujednání: dohoda o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených k vyúčtování, dohoda o odpovědnosti za ztrátu svěřených předmětů, dohoda o zachování mlčenlivosti, dohoda o používání firemního vozidla k soukromým účelům, dohoda o výkonu práce z domova/mimo pracoviště zaměstnavatele
  • Zařazení zaměstnance do organizační struktury zaměstnavatele, jeho význam
  • Dokumenty týkající se odměňování zaměstnance: mzdový výměr/platový výměr; nárokové a nenárokové složky mzdy (hodnocení osobních schopností zaměstnance, motivační výkonová složka/bonusy a prémie)
  • Vstupní školení: BOZP a PO
  • Doklady o splnění informační povinnosti zaměstnavatele: (prohlášení k dani z příjmů, přihlášení zaměstnance ke zdravotní pojišťovně a okresní zprávě sociálního zabezpečení)
  • Práce a chování zaměstnance
  • Další informace
  • Pracovní doba
  • Pracovní posudek: vydání pracovního posudku, obsah pracovního posudku, nesouhlas zaměstnance s pracovním posudkem
  • Potvrzení o zaměstnání: lhůta, obsahové náležitosti

Povinnosti zaměstnavatele ke státním orgánům

  • Úřad práce
  • Finanční úřad
  • Správa sociálního zabezpečení
  • Zdravotní pojišťovny
  • Soudy

 Ochrana osobních údajů

  • Definiční vymezení
  • Shromažďování informací o zaměstnanci: před vznikem pracovněprávního vztahu, během pracovně právního vztahu, po skončení pracovněprávního vztahu
  • Souhlas zaměstnance se zpracováním osobních údajů
  • Ochrana informací

Uzavření osobního spisu zaměstnance a jeho archivace

  • Údaje, které lze uchovávat po skončení pracovní poměru
  • Předání písemností zaměstnanci po skončení pracovního poměru
  • Archivační doby pro jednotlivé skupiny dokumentů

Přestupky a správní delikty na úseku vedení personální agendy

Metodika

Interaktivní výklad s řízenou diskuzí, řešení konkrétních dotazů a situací z praxe účastníků.

Harmonogram

  • prezence 8.45-9.00 hod.,
  • program 9.00-16.00 hod.

Ke stažení

Manažer kurzu

Miluše Martinovská
Telefon: 226 006 314
E-mail: mmartinovska@gradua.cz






Přihláška

Místo konání:Praha
Dny:1
Termín:10.05.2017-10.05.2017
Kat. číslo:170571
Cena s DPH 21%:3146.00
Vybrat tento termín
Místo konání:Praha
Dny:1
Termín:13.09.2017-13.09.2017
Kat. číslo:170572
Cena s DPH 21%:3146.00
Vybrat tento termín
Místo konání:Praha
Dny:1
Termín:14.11.2017-14.11.2017
Kat. číslo:170573
Cena s DPH 21%:3146.00
Vybrat tento termín
Počet účastníků