Gradua-CEGOS, s.r.o.
Vzdělávání Gradua


Vedení personální agendy v praxi

Správné vedení personální agendy vyžaduje dobrou znalost a orientaci v platné právní úpravě. Náš kurz naučí účastníky profesionálně zpracovávat personální agendu a být schopen rozpoznat rizika při vedení této agendy.

Cíle

Absolvent kurzu:

  • získá přehled pro zpracování dokumentů v oblasti personální agendy na základě platné právní úpravy,
  • zorientuje se v problematice ochrany osobních údajů v pracovněprávních vztazích,
  • naučí se profesionálně zpracovávat personální agendu zaměstnanců,
  • bude schopen rozpoznat rizika při vedení zaměstnaneckých agend.

Určeno

Personalistům, zaměstnancům personálního oddělení a všem, kteří ve firmě zodpovídají za vedení personální agendy.

Obsah

Vymezení právní úpravy

  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce,
  • zákon č. 435/2004 Sb., zákon o zaměstnanosti,
  • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů,
  • zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce.

Vznik pracovního poměru

  • dotazník uchazeče o zaměstnání,
  • omezení při získávání osobních údajů uchazeče o zaměstnání,
  • zpracování a uchovávání osobních údajů zájemců o zaměstnání v rámci databází uchazečů,
  • povinnosti zaměstnavatele před vznikem pracovního poměru, osobní dotazník zaměstnance,
  • souhlas zaměstnance se zpracováním osobních údajů, vymezení účelu zpracování osobních údajů, údaje, k jejichž zpracování není třeba souhlasu zaměstnance, citlivé údaje, používání rodného čísla v personální agendě zaměstnance.

Obsah osobního spisu zaměstnance a prokazování existence pracovněprávního vztahu na pracovišti

Ochrana majetkových práv zaměstnavatele a soukromí zaměstnance na pracovišti

  • vnitřní normy zaměstnavatele jako východisko pro uložení sankcí,
  • kontrola elektronické pošty a listovních zásilek,
  • kamerové systémy,
  • jiné formy monitoringu,
  • stanoviska Úřadu na ochranu osobních údajů.

Činnosti v průběhu pracovního poměru zaměstnance

  • úkoly a povinnosti zaměstnavatele na úseku důchodového pojištění,
  • oznamovací povinnosti vůči Úřadu pro ochranu osobních údajů,
  • předávání osobních údajů do zahraničí, vysílání na zahraniční pracovní cesty.

Skončení pracovního poměru

  • způsoby ukončení pracovního poměru,
  • činnosti zaměstnavatele před ukončením pracovního poměru,
  • potvrzení o zaměstnání, potvrzení o zdanitelných příjmech zaměstnance, pracovní posudek,
  • důsledky odvolání souhlasu zaměstnance se zpracováním osobních údajů.

Uzavření osobního spisu zaměstnance a jeho archivace

  • které údaje lze uchovávat po skončení pracovní poměru,
  • předání písemností zaměstnanci po skončení pracovního poměru,
  • archivační doby pro jednotlivé skupiny dokumentů.

Přestupky a správní delikty na úseku vedení personální agendy

Metodika

Interaktivní výklad s řízenou diskuzí, řešení konkrétních dotazů a situací z praxe účastníků.

Harmonogram

  • prezence 8.45-9.00 hod.,
  • program 9.00-16.00 hod.

Ke stažení

Manažer kurzu

Miluše Martinovská
Telefon: 226 006 314
E-mail: mmartinovska@gradua.cz






Přihláška

Místo konání:Praha
Dny:1
Termín:10.11.2016-10.11.2016
Kat. číslo:160564
Cena s DPH 21%:3025.00
Vybrat tento termín
Počet účastníků